#1 | 25/10-16 21:57 |
---|---|
Børge Larsen
Indlæg: 241
|
Ved ikke om der er andre der kan genkende det jeg har oplevet.i den sidsste tid
1. postbud stiller en pakke ved fordøren uden at ringe på, der er på adresselabelen anført at pakken ikke må stilles ved fordøren, postbudet forstår ikke at læse dansk. Det skal bemærkes at jeg ikke har aftale om flex leveroing,, og var hjemme da pakken blev placeret ved fordøren. 2. Postbudet ligger en afhentningsseddel i postkassen, gider ikke gå til fordøren for at ringe på. Har oplevet flere lignede episoder med Posten. Jeg oplyser derfor de forskellige leverandører at de skal brude GLS, DHL o.s.v. |
#2 | 25/10-16 22:07 |
---|---|
Peter Andersen
Indlæg: 523
|
Svar til #1:
Ja. Det var meget almindelige problemer tidligere, men de sidste par år er det blevet bedre. Har ikke selv oplevet problemer meget længe (ud over småting). Det eneste du kan gøre er at klage over det, ellers bliver det blot værre. Gør det skriftligt - og forlang at få svar fra jeres lokale postmester. Det duer ikke blot at ringe til postdk's support. Peter Redigeret 25/10-16 22:08
|
#3 | 25/10-16 22:38 |
---|---|
Max
Indlæg: 894
|
Svar til #1:
I tilfældet 1., ja da melder man bare at man aldrig har fået pakken, så kan man jo passende se hvordan de tager det. Jeg modtager mange, mange pakker fra hele verdenen og har forøvrigt aldrig problemer med posten, derimod kan jeg ikke sige det samme om DPD, ULS og den slags tjenester. Redigeret 25/10-16 22:39
|
#4 | 25/10-16 23:20 |
---|---|
OZ1KNT
Indlæg: 241
|
Svar til #1:
Jeg modtager og sender tit pakker og prøver at undgå postDK de er absolut de dårligeste til at formidle post, jeg er bekendt med alt den dårlige omtale som feks. GLS. Har men her hos mig fungere det perfekt med dem når jeg modtager. Har lige modtaget en pakke fra Washington som var 5 dage undervejs med DHL jeg modtog for nogle mdr siden en pakke der var sendt med USPS som jo overgår til postDK når den rammer dk den var 3 dage om at komme fra USA til postDK i Cph lufthavn her lå den så i 8 dage på trods af at den skal videre med det samme da vi selv tolddeklerer !! Hvad fik jeg når jeg rykkede postDK ?? Et beskidt svar om at tave det roligt.. så nej postDK har ikke overhovedt en stjerne hos mig. ---------- Mvh. Jesper OZ1KNT |
#5 | 25/10-16 23:30 |
---|---|
OZ2LPX Boris
Indlæg: 916
|
Svar til #1:
Jeg sender mange pakker pga. min virksomhed og det er flere år siden at jeg holdt op med at bruge Post Danmark, fordi pakkerne tit forsvandt og der var problemer med at folk ikke fik deres pakker stillet i f.eks indkørslen, selvom der var aftale herom. Jeg bruger istedet GLS og de har til dato levet op til forventningerne. Hurtig levering og ingen pakker er til dato forsvundet. Selv min Købmand som har indleveringssted for både Post DK og GLS sagde her i eftermiddag at de tit døjer med utilfredse kunder som har afsendt pakker med Post DK fra deres ekspedition, som simpelhen bare er pist borte og selvfølgelig giver Post DK ingen tracking nummer som GLS bare gør pr. automatik. GLS kan også finde ud af at stille pakkerne i indkørslen, når man har aftale herom og stregkode på postkassen. Mvh Boris OZ2LPX |
#6 | 25/10-16 23:36 |
---|---|
Carsten Walfrid
Indlæg: 438
|
Svar til #1:
En klassisk optræden fra Pest Danmark. Har selv oplevet det, og så endda til grov overpris Men nu kalder de sig Post Nord og får blå uniformer og biler, så bliver det hele meget bedre. Eller hva ? Anvender principielt aldrig Pest Dk da de er for bøvlede. |
#7 | 25/10-16 23:58 |
---|---|
Verner Qvotrup
Indlæg: 483
|
Svar til alle
Desværre/heldigvis kan jeg ikke blande mig i koret af utilfredse med PostDK. Så sent som i dag har jeg modtaget en pakke afsendt fra Sønderjylland i går, så det kan da ikke være meget bedre. Jeg har gennem tiderne afsendt/modtaget adskillige pakker og naturligvis breve. Der er aldrig "smuttet" bare en enkelt forsendelse. Priserne, ja men det er en anden sag :-) ---------- OZ9XU - 5P5Q - OV5O - Verner Ironi kan meget vel forekomme i indlæg! Real CW operators never die, just QSB! |
#8 | 26/10-16 00:00 |
---|---|
Peter Andersen
Indlæg: 523
|
Svar til #5:
Det er da noget sludder, PostDK giver da selvfølgelig trackingnummer når du sender en pakke - lige som GLS gør! Selvfølgelig får du ikke trackingnummer når du sender et brev, men en pakke er en pakke, og der får du tracking. Ligemeget om det er postdk eller GLS. De værste eksempler på ting der er blevet væk, total ødelagt, aldrig leveret eller leveret til naboen eller sat i en tilfældig cykelkurv i nærheden, er med GLS! Deres omdelere er som regel afrikanere og de kan næsten ikke tale dansk. Men igen: jeg syntes det er blevet bedre både for GLS og Postdk de sidste par år. Har faktisk ikke haft problemer med nogle af dem længe. Peter |
#9 | 26/10-16 00:01 |
---|---|
Peter Andersen
Indlæg: 523
|
Svar til #7:
Send med DBA pakkelabel når det er GLS, og Gul og Gratis pakkelabel når det er Postdanmark. Så kan det ikke blive billigere! Peter |
#10 | 26/10-16 00:16 |
---|---|
Dan Andersen
Indlæg: 429
|
Svar til #1:
Post danmark, er simpel hen utrolig dårligt, har varet udefor flere gange at man for en mail at man vil modtage pakken idag, og man bliver hjemme for at modtage den, men kl 16.00 får man en mail at den først kommer næste dag., har også været udefor 2 gange at man går til track og trace, så står der at pakken er leveret, så man fiser rundt for finde den men den er væk, så ringer man ti postdanmark, og for et flabet svar om at de er afleveret, Fandeme om så ikke pakken kommer 3 dage senere. Hold jer væk fra postdanmark, brug gls istedet, det virker squ !!!! Dan Lige et ekstra gylp, de har også lukket de fleste posthuse, så man skal i brugsen for at sende en pakke, hvor man kan stå i kø i en halv time for der Er kun en til at betjene 20 menesker.!!! ---------- livet leves med små effekter !! |
#11 | 26/10-16 01:44 |
---|---|
Jan Skriver Larsen
Indlæg: 41
|
Svar til #1:
Jo, vi er mange i klubben, selv programmet "Kontant" har opdaget det. mvh Jan http://www.dr.dk/tv/se/kontant/kontant-2016-10- 06 Redigeret 26/10-16 01:46
|
#12 | 26/10-16 04:03 |
---|---|
Deleted user
Indlæg: 2148
|
Svar til #11:
Efter adskillige resultatløse henvendelser til Pesten skrev jeg for nogle få år tilbage til den tilsynsansvarlige minister, Transportministeren. En undersøgelse blev iværksat, mine påpegede fejl lokaliseret og påtalt overfor de implicerede. Det hjalp. Og siden har landsbytossen ikke her på matriklen haft problemer med Posten :-) Redigeret 26/10-16 04:09
|
#13 | 26/10-16 06:35 |
---|---|
(OZ2RIF) Jannic Hansen
Indlæg: 5
|
Svar til #1:
Jeg sendte fornylig en pakke med posten, som modtager så 3 dage senere klagede over jeg ikke havde sendt, for han kunne se på tracking nummeret at den ikke var indleveret til forsendelse, det viste sig så at posten ikke havde scannet pakken ind, for nogle dage senere modtog køber pakken, men den stod stadig som om den ikke var sendt afsted fra mig... så hjælper tracking ikke ret meget! |
#14 | 26/10-16 08:16 |
---|---|
OZ1DIY Paul Paulsen
Indlæg: 761
|
Svar til #
Efter min mening, afhænger det af de mennesker, som behandler pakkerne. Her lokalt er der næsten ingen problemer. Selvfølgelig kan der opstår en forsinkelse, men det er hurtigt klaret. Flexpakker afleveres hvor de skal. Pakker i pakkeboksen er der ingen problemer med. MEN så snart der skal ske en fordeling fra een af pakke "hubberne" så er der problemer. Pakker omposteres til forkerte bokse, selvom der er skrevet tydeligt pakkeboks nummer på dem. Men nej der er klogere i f.eks .Taulov. Nummeret overskrives til nabobyen,for det kan jo ikke passe,m at afsenderen har skrevet korrekt. Når der klages, så er beskeden: Afsenderen må jo have skrevet forkert. Når jeg taler med de lokale bude, så er der ingen problemer, bortset fra at de er overbebyrdet. først færdige kl. 17 og afløsere er en by i Rusland. Selv postbutkken er forflyttet til den lokale Kvickly, så er de imødekommende og hjælpsomme. MEN prisen? Det er sgu frækt, at det er dyrere at sende et brev end prisen for en liter mælk. så breve? nope, mail. Ellers bruger jeg G-porto og pakke.dk. Det virker fint. |
#15 | 26/10-16 08:33 |
---|---|
OZ5PZ Poul Rosenbeck
Indlæg: 270
|
Svar til #1:
Pest Danmark er også begyndt at ændre nogle af deres priser flere gange om året. Jeg skulle sende nogle pakker og kørte til den lokale Quickly butik. Jeg havde fundet brevtaksten på den folder de havde sendt ud og som gjaldt fra nytår 2016. Damen i Quickly forlangte så en del mere end der stod på den prisliste jeg havde. Jeg protesterede, men hun fortalte at der var kommet nye priser fra 1. juli 2016. Jeg havde ikke fået en ny prisliste uddelt af posten, når der kommer prisstigninger, så den har de nok også sparet væk. Man skal så på nettet for at finde prisen inden man går på posthuset, da der igen kan være kommet nye prisstigninger. Prisen for at have påsat for lidt porto har de også frækt hævet til 60 kroner. OZ5PZ Poul |
#16 | 26/10-16 11:08 |
---|---|
Carsten Walfrid
Indlæg: 438
|
Pest Danmark er klar med nye sparetiltag:
http://rokokoposten.dk/2012/08/06/post-danmarks -nye-ide-hent-dit-brev-hos-afsenderen/ :-) |
#17 | 27/10-16 22:28 |
---|---|
jakob skjødt
Indlæg: 123
|
Svar til #1:
Jeg bruger GLS meget og har aldrig haft problemer med dem , men post DK 2 pakker forsvundet . Postbud ringer ikke på døren når der er en pakke smider bare en besked i postkassen . Og så arbejder jeg på et bil værksted som har service på post DKs biler, aldrig har jeg set så ringe biler nogle kan ikke klare et syn , de ville også få et køre forbud til syn ---------- Radiomekaniker 95 , kranføre 99 Sandblæser i 11 år og nu auto rep. |
#18 | 27/10-16 23:59 |
---|---|
OZ2LPX Boris
Indlæg: 916
|
Svar til #17:
Det er sjovt du siger det med deres biler. Jeg arbejder sammen med et andet autoværksted som også laver Postbilerne fra lokalområdet. De får ikke engang vinterdæk på om vinteren ! ALT skal laves efter minimumsprincippet, "så det bare lige kan holde" - magen til ramponerede kasser.... og som du selv siger...de kan ikke klare et syn eller et §77 ret mange af dem. Mvh Boris OZ2LPX |
#19 | 28/10-16 06:24 |
---|---|
Robin OZ6ABM
Indlæg: 350
|
Svar til #1:
Glem post danmark. Det eneste de levere i dag er lokalaviser og reklamer. Jeg modtage ikke et eneste regning eller fagblad med dem. Alt elektronisk eller leveret af 3'e part. Jeg har oplevet hvor jeg forventede en pakke og sad hjemme indtil postbilen ankom. Han bakkede inde i indkørelsen og smid en seddel i postkassen at der var ingen hjemme. Min bil var klar synlig i indkørlsen. Så ringede jeg til omdelingschefen og han sendte manden tilbage med pakken - kort sagt han var tabt for ord og kunne ikke forklarer hvorfor han gjorde det - jeg så ham aldrig igen. Jeg har modtaget folks DSB kort, Visa kort, Master kort, politi bøder osv. De kikke ikke på vejnavne, bare at nummeret passer er det fint nok for dem. Hvis jeg skulle sende et brev med for lidt porto så slipper jeg ikke for et gebyr mindre end 50 kr. Jeg kunne godt forventer at de skal betaler mig for alt den bøvl med manglende leveringer de har medvirket til i de sidste par år. Jeg fatter ikke hvorfor det er altid forbrugens skyld. 73 |
#20 | 29/10-16 11:47 |
---|---|
Tommy (Oz4kid)
Indlæg: 467
|
** Postbudet ligger en afhentningsseddel i postkassen, gider ikke gå til fordøren for at ringe på. **
Vi har det samme problem i Sverige. Jeg har tilmed set postbudet göre det, han lägger bare en lap i postkassen og körer videre. På lappen står det at jeg ikke var hjemme på det tidspunkt, lögn og bedrag...men sådan er det bare. :/ De hedder iövrigt postnord i Sverige også. ---------- Mvh Tommy (Oz4kid) Redigeret 29/10-16 11:48
|
#21 | 29/10-16 12:52 |
---|---|
OZ1JZS / OZ6MR
Indlæg: 572
|
Svar til #8:
Helt enig. Vi får ofte varer leveret med GLS, på mit arbejde. De kommer ofte meget sent, nogle gange ikke før kl. 15. Det er jo lidt sent til en virksomhed. GLS behandler heller ikke altid pakkerne ret pænt. Når vi sender pakker bruger vi danske fragtmænd, det virker når det er business to business, ikke så godt til privat. Privat sender jeg altid med post.dk med en gul og gratis label. Det er billigt og, efter min mening, stabilt. ---------- Mvh. Michael OZ1JZS / OZ6MR Redigeret 29/10-16 16:07
|
#22 | 04/11-16 20:49 |
---|---|
jakob skjødt
Indlæg: 123
|
Svar til #18:
ja de er slidt total i bund og kommer de ind til rep. og de får at vide at bøsninger i bagbroen er helt væk eller en bære kugle er ved og falde ud , DET SKAL LAVES EN ANDEN DAG , kun det skal laves som den kom for , det er helt vildt ---------- Radiomekaniker 95 , kranføre 99 Sandblæser i 11 år og nu auto rep. |
#23 | 04/11-16 22:47 |
---|---|
Mads Barnkob
Indlæg: 53
|
Svar til #1:
Jeg har oplevet det 2 gange og klaget til Post Nord da det skete anden gang. Der kom en lang beklagelses email med en forklaring på at "problemet" var fundet og den ansvarlige leder informeret og blablablabla. De sendte dog en æske Merci chokolade som undskyldning, så bare klag hvis der er problemer og få en æske chokolade. |