Brugtgrej.dk
Forside  |   Ny annonce  |   Forum  |   Nyhedsmails  |   Om brugtgrej  |   Kontakt Brugtgrej
213 online brugere
3006 online annoncer
SælgesKøbes

Problemer med GLS

Denne tråd er lukket for nye indlæg

#1  22/11-16 09:24
OZ1DIY Paul Paulsen
Indlæg: 761
Der er tidligere skrevet om Post Norden og problemer med dem.
Nu kan jeg så fortælle lignende om GLS..
To gange har de afleveret pakker på forkert adresse, for de ikke "gider" læse adressen på pakkerne, men fordi der er noget lignende i modtagernavn, så afleveres de til forkert.
Der er aftale om fuldmagt og scan label, men på trods af det bliver den afleveret forkert.
Endda på 2 andre adresser med lignende navn.
Ved klage får jeg beskeden: Jamen det er ikke godt nok og vi prøver jo at lade det gå videre til vognmanden.
Første gang måtte chaufføren hente pakken, hvor den var afleveret, og levere den til mig.
Denne gang tør jeg sgu ikke lade ham gøre det. For hvor ender den så?
Så alt i alt, så er der også problemer her.
Jeg har selvfølgelig klaget til hovedkontoret, så den ikke ender i tågen lokalt.

#2  22/11-16 10:07
Deleted user
Indlæg: 572
Svar til #1:
Jeg har haft en rigtig træls sag med GLS. En pakke, fra USA, var strandet et sted i Tyskland hos GLS. De fremførte at de havde forsøgt at aflevere den, men det ikke var muligt fordi adressen var mangelfuld. Jeg bad dem så oplyse mig den adresse de var i besiddelse af, da jeg undrede mig idet den T&T besked jeg havde modtaget var med korrekt adresse. Efter nogen tid vendte de tilbage, pr. telefon, med besked om at de ikke kunne gøre noget ved det da pakken var på vej til afsender, men dog fortsat var på lager i Tyskland. De mente ikke det var deres problem. Jeg bad om dokumentation for at pakken var adresseret forkert, hvilket endte med at de måtte erkende, at det var deres interne afdeling der havde lavet en fejl, men de ville ikke rette op på det. Forsendelsesomkostningerne ville de heller ikke refundere. Jeg blev så sur at jeg ringede og skrev til de som så ud til at have ledelsesansvar og til sidst lykkedes mig at få dem til at omdirigere pakken til mig. Pakken ankom, men den var voldsom beskadiget... Og så kom næste krig som jeg ikke orker at underholde med.
Konklusion:. GLS har en meget ringe vilje/evne til at håndtere problemer. Måske fordi småkunderne ikke betyder noget?

Redigeret 22/11-16 10:10
#3  22/11-16 11:16
Søren N., 5Q5A

Indlæg: 359
Svar til #:
Har ikke selv haft problemer med GLS - endnu;(
Derimod pestdk (pestnord), faktisk da jeg boede i Vordingborg, havde jeg store problemer med. De er internt (hele pestnord) uenige om hvorvidt det er navnet på modtageren der skal bruges, hvis der er tvivl om adressen, eller om det skal være omvendt.
Lur mig om ikke det er det der skaber forvirring nogle steder (her hvor jeg bor nu har jeg ingen problemer), og at det måske også gælder for GLS og DHL og hvad der ellers er. Altså ud over de oplagte sager hvor det er ansatte som "springer over hvor gærdet er lavest"
Findes der ikke en generel lov om dette, som skal gælde alle den slags firmaer mon?
Personalepoltikken derimod er der nok ikke meget at gøre ved.

----------
5Q5A

Redigeret 22/11-16 11:17
#4  22/11-16 11:19
søren lind poulsen

Indlæg: 295
Svar til #2:
Har aldrig haft andet end gode oplevelser med dem.
Undre mig lidt du har modtaget en pakke fra USA med GLS mig bekendt er det kun Europa de servicere.
Modtager man en pakke der er beskadiget skal man enten afvis den, eller modtage den med forbehold for skader

----------
Mvh. søren oz2nml

#5  22/11-16 11:33
Deleted user
Indlæg: 572
Svar til #4:
Du har ret!
Fandt lige korrespondancen frem og kan se, at GLS har modtaget pakken fra et andet speditionsfirma, fra USA. GLS havde sat en ny adresselabel på pakken, med mangelfuld adresse (de havde glemt husnr.).

#6  22/11-16 14:30
Søren N., 5Q5A

Indlæg: 359
Svar til #5:
Der kan være noget vilkårligt over det. Jeg har prøvet at få noget fra tyskland via DHL, men de overgav pakken til pestnord.
En anden gang jeg fik noget fra samme sted, der kom DHL selv og afleverede.

----------
5Q5A

#7  22/11-16 15:25
Max Jakobsen
Indlæg: 376
Svar til #1:

Det er ikke fordi de ikke gider men mange af chaufførerne kan hverken tale, læse eller forstå Dansk.

Jeg har været ude for det samme, jeg måtte tale Engelsk til ham i telefonen. Han anede ikke hvor han havde afleveret pakken og heller ikke til hvem.

----------
Den anden Max.

#8  24/11-16 00:49
Deleted user
Indlæg: 203
Svar til #4: har prøvet med en fiskestang fra Australien.

----------
oz8kc

#9  06/12-16 14:45
Les OZ1GPZ
Indlæg: 103
Svar til #7:
Hej alle.

Så kan jeg også være med .
En pakke med GLS en uge på vej fra 8270 Højberg til 4990 Sakskøbing.
Ifølg.GLS Problem med at læse det første 9 tal i post koden. hihihi.
Det ser ud til, at Sakasøbing ligger i udlandet. PÅ PAKKEN AFSENDER SKREV MEGET TYDELIG MED STORE BOGSTAVER SAKSKØBING.

En anden pakke fra Peter MWE- en uge tideligere lagt under kældertrapper uden noget form for besked i postkassen. Fundet efter 2 dage- weekend.

En e-mail fra GLS. En hvis Shakib GLS kundecenter skriver noget vrøvl om scanning. Som om scanner ikke kunne læse håndskrevet post kode??? SAKSKØBING springer han over.

Kort sagt @£$$"""¤#% Hi Hi

vy73! Les OZ1GPZ

#10  06/12-16 14:50
Les OZ1GPZ
Indlæg: 103
Svar til #1:
Hej Poul.

Har du fået noget FORNUFTIG SVAR?


For mig ser det ud til at de er ligeglade.


Vy 73 ! les

#11  07/12-16 21:52
Kim S. Wind
Indlæg: 104
Svar til #1:
Rigtig kvalitet på pakketransport det koster penge.
Men problem med pakker der er trykket ligger som regel på pakkecentralerne hvordan deres soteringsanlæg virker. Forkert leveret er chaufførens problem fordi han stoler 100% på Fru/Hr. GPS han har siddende i forruden eller hvor han nu har den.

----------
73 de OZ0SW Kim
OZ1JUX, 5P1B
ORV on HF in many modes
on VHF/UHF FM, Fusion and DMR

#12  07/12-16 23:12
Jens Sigurdson

Indlæg: 965
Svar til #1:
Jeg har endnu til gode at prøve problemer med GLS. De fleste gange er jeg ikke hjemme når de kommer og så samler jeg pakken op i den lokale pakkeshop til aften et par km væk.

Det er også mange gange nemmere at få sin pakke udleveret fra GLS pakkeshop end det sindssyge system det bruger hos PestMord.

Det eneste der mangler er sådan set bare at man kan udfylde og printe en label hjemmefra.

----------
Hilsen
Jens

#13  12/12-16 01:47
T-mek67
Indlæg: 6
Svar til #12:
Hej Jens.
Hvis du køber GLS fragt via Den blå Avis, printer du selv din label.
Og det er oven i købet superbilligt.


#14  12/12-16 08:05
oz9abs.

Indlæg: 103
Svar til #13:

Redigeret 12/12-16 13:09
#15  12/12-16 08:18
OZ1DIY Paul Paulsen
Indlæg: 761
Svar til #10:
Næ, det har jeg ikke, men jeg forventede det heller ikke :-)
Jeg er sådan set også ligeglad,da det mest var til orientering, men kunne måske hjælpe andre som står med problemet og ikke ved hvad der kan være foregået.
Min konklusion er, at hver gang de fejler, så kontakter jeg hovedkontoret, hoveddistributionscentret og så må de tage den skylle der kommer.
Jeg kan i hvert fald ikke acceptere at chaufføren ikke kan læse og forstå en adresse.
I mine øjne er der forskel på Midtjyske Jernbaner og Lemvig Jernbanemuseum.
Specielt når adressen er meget forskellig fra hinanden.
Ha en god dag
Paul

Denne tråd er lukket for nye indlæg